Lihat Pada Laut

Monday, July 13, 2009

aku, farid dan cik intan - bab 7

sahabat karib skuba diving Bro Sam nak makan durian pulak. aku mempelawa beliau dtg ke rumah kerana di seberang kondo tu ada org jual durian yang sgt sedap yg diberi nama 'durian udang merahhh'

"halo...bro... bawak angah skali ye. kalau boleh yg lain2 sekali. gua dgn farid tunggu kat umah gua. mlm ni le.... kul 9 cantik la tu. comfirm la brape org. gua dgn farid boleh beli siap2 kang...sebakul... dua bakul..."

"ok ok..... . gua kene tunggu diorg kat petronas beb.. lu standby je kat umah."

"jgn lambat ye.... lewat setengah jam kalu, lu kene jadi AJK buat air. sbb gua dgn farid time tu la nak berebut durian. sbb tokey durian mmg start jual kul 9.30. "

"ooo... mungkin pesan tok guru dia kut"

ehhh...

bro sam mmg selalu dtg rumah aku.. biasa la dok mengajak aku skuba.... mmg aku tak sabar nak skuka dgn dia. sbb nak tanya pasal buah hati yg sedang ranum tu. soalan tu masih belum terjawab. adakah sam dan cik intan mengenali diantara satu sama lain? kenapa hujah cik intan pasal lagu sama dgn sam? adakah mereka pernah berkasih tanpa pengetahuan aku? adakah cik intan isteri sam? atau janda sam? mereka dah ada anak? oh tidakkkk......
so bro sam yg tahu rumah aku. kawan2 yg lain tak tahu lagi. Mgkn sbb mereka tak skuba, atau mereka skuba jugak tapi tak ajak aku... hehh.

sebenarnya malam ni adalah malam gathering kawan2 masa kat U dulu. dah bertahun tak jumpa. dah bnyk kali plan tapi tak pernah yg jadi. biasa la... masing2 dah bnyk komitmen. jadi dlm email tempoh hari, aku offer la makan durian kat umah...

angah, fuat dan ejam adalah seorang lagi sahabat aku selain farid dan bro sam. kami dulu sama2 berjuang di medan perang. ya.. perang dgn kertas soalan.... hehe...
skrg angah adalah seorang multybusinesman. dia bergerak laju beb. tak ingat dunia punya.walaupun apa yg diusahakannya adalah berkenaan dunia.. huhh
"lu cakap je nak meniaga ape beb.... kerepek?. packaging?... air tebu?... kat mana nak cari tebu? kat mana nak cari mesin tebu? sume boleh beb.... lu kalau tak start sampai bila pun lu asyik tgk motor gua je. kereta gua... hp gua... " itulah motivasi dari angah sebelum aku dan farid baru nak mula2 bukak bisnes..

"kau buat ape skrg ngah"
"gua semakin hebat beb"
huhuuu.... "oi korang tak tau ke.. red, cuba ko intai kat bwh tu, ada apa yg luar biasa?" bro sam dah tau sbb diorg dh berjumpa kat petronas tadi..
"ada awek bogel ke...?" farid menjawab dgn mulut penuh dengan durian dan bijinye sekali.
"e e lee.... kepala otak lu takde pikir lain ye" aku memeriahkan suasana..
"lu pegi la jenguk... gua dah tgk tadi... kagum bebb..." sam mencelah.
"ape yg kagum? angah bwk awek cun ke? bawak la naik.. gua pun nak kagum jugak. tinggal kat bwh buat apa?"
"malas la ko ni red..... hummer h3 tu..!"
"ah... iyo la tu"
"lu bisnes apa skrg ngah" aku mencelah lagi.
"gua jadi supplier beb... mechanical parts. harga ratus ribu punye beb. untung atas angin je..."
"contoh?" farid mula menyoal sambil bingkas bangun ke balkoni untuk mengintai hummer angah.
tak sempat angah nak jawab farid bertanya lagi.. "mane?"
" kat pokok kelapa luar tu... merah oren"
"huuu... eh rokok habis la... aku nak gi 7e. ko nak kirim ngah, sam?"
"eh sejak bila pulak ko rajin turun beli rokok ni. rokok kat depan mata ko tu berlambak lagi"
"dengki la diorg ni ngah...... "
"kejap lagi la beb. habiskan durian tu dulu.... pastu angah nak belanja kita karok ni. merasa la kita naik kete dia nanti" suara fuat kedengaran bersama bunyi flush toilet.
"ehhhh, mcm tu pulakkk" angah takde hal punye.

bersambung

14 Comments:

  • rajin la pulak kau update blog...

    angah, fuat dan ejam tu orang yang sama ke?

    hummer tu apa?

    aku dalam mode confused sekarang...

    By Blogger patungcendana, at 11:13 PM  

  • terima kasih bang ...esok datang lagi ....

    By Blogger Bundle Studio, at 3:22 PM  

  • ha ha ha ha

    By Blogger buyat, at 8:42 PM  

  • cik patung.... watak lain2 tu... kan bersambung... hehh... hummer tu kereta mcm jeep.

    By Blogger boe~, at 8:54 AM  

  • buyat,bila plan mau karo k,lagu wajib ko apa yer....

    By Blogger Bundle Studio, at 11:55 AM  

  • and bro oe punya lagu wajib pulak apa,cindai lah mana ke

    By Blogger Bundle Studio, at 11:56 AM  

  • hehh hehh.. bundle.. sejak bila bukak bundle? gua ada oder tu. bayam goreng satuu...!!

    By Blogger boe~, at 2:30 PM  

  • angah, fuat dan ejam adalah seorang lagi sahabat aku selain farid dan bro sam.

    ayat ni yang buat aku ingat mereka orang yang sama... :-(

    By Blogger patungcendana, at 10:51 PM  

  • cik patung - sory... itu kesilapan keyboard. heheh

    By Blogger boe~, at 1:58 PM  

  • bayam goreng belum ada kesempatan nak dapatkan stok, kalau bayam yang belum goreng bro sam ada kot ...

    By Blogger Bundle Studio, at 4:36 PM  

  • bundle..aku rasa kita kene had kan
    penyertaan ni....cc pd member yg kepala cap sama je lah...

    aku turun kn sikit petua 'sumer ok je' kt ko...

    ada jumpa shbt 'madir'...kene ikat jugak rupenyer bro tu...

    aku ckp set time ngan bundle ...buyat kasi tazkirah sket..

    bro oe..hehh..

    By Blogger buyat, at 8:44 PM  

  • bundle..lagu wajib aku ntah ada ke tak...?

    'kupendam luka biar parah'
    HERMAN TINO....

    aku rasa ramai budak skang tak kenal pun penyanyi pujaan aku ni

    hehh...

    By Blogger buyat, at 8:47 PM  

  • Herman Tino tu aku kenal,org kpg aku tu ...aku suka lagu "yale-yale"
    Alangkah indahnya alam maya .

    By Blogger Bundle Studio, at 10:07 AM  

  • re:...cari la pasangan

    perlu ke?

    aku rasa orang yang ada pasangan lagi ramai yang rasa keseorangan...:-)

    By Blogger patungcendana, at 1:53 PM  

Post a Comment

<< Home