Lihat Pada Laut

Thursday, April 12, 2007

adakala pada ketika yg tertentu
waktu-waktu yg menjadi suram
jiwa yg sepi fikiran yg kosong
entah (untuk buat apa-apa)
serba tak tentu
sehingga kakak kedai buku pun mungkin tahu
aku hanya merenung rak dan buku
'mungkin majalah boleh la kut'..
akhirnya aku beli juga
sbb tak nak keluar dgn tangan kosong
majalah travel directory dari eropah.
hinssh.... ape ke hae nye aku beli majalah ni.
mcm dah banyak duit pulak nak melancong ke portugis dan sepanyol.
mungkin sbb nak tengok design banglow penginapan yg diiklankan kat majalah tu
dan aku dah tahu.... rumah org portugis sama mcm rumah org mexico
takde ropol-ropol..... tp kotak-kotak
cantikkk...... nyamannn......
langkah yg perlahan keluar dari kedai buku...
tanpa arah lagi
dan masih entah....

2 Comments:

  • Ada kejujuran di situ. Sukalah sajak (?) ni.

    Serius.

    By Blogger areyoung, at 5:06 PM  

  • sajak + kisah benar...= sakinar
    hehh....ia ke suka? tipulah..

    By Blogger oe~, at 8:56 AM  

Post a Comment

<< Home