Lihat Pada Laut

Wednesday, November 01, 2006

first time

first time in my life - beraya di rumah mertua... tak best sikit la.... teringat kat mak dan keluarga di kg sendiri

first time in my life - berjemaah dgn ayahanda mertua utk solat terawih (kami berdua je...) dia suruh aku baca qamat/selawat terawih. aku tak tahu. maklumlah selama ni aku buat di surau/masjid beramai-ramai. berselawat je beramai2.... malu... malu...

2nd time in my life (kalau tak silap) - menyiang ayam... nak keluarkan isi perut ayam (hati, jantung, perut, hempedu dll) mengikut method yg betul... buat keje sebelah abg ipar pulak tu. nak main belasah je kang nampak sgt tak reti.... nasib baik penah buat skali dulu... cuba la replay balik memory... sekali terpecah daa hempedu... hijau pekat... pehhh.... muka aku pun masa tu mgkin hijau jugak sbb malu... nasib baik ada dua ekor je ayamnye... sekor aku buat sekor abg ipar aku buat. tapi masa nak belah kalang nak buang najis kat dlm tu aku tahu sbb penah tgk mak buat.

moral : sediakan payung sebelum hujan

2 Comments:

  • Halaaa.. Dah abeh raya ni rindula pulak nak makan ketupat nasi + rendang ayam.. tak puas makan la raya tu hari..

    By Blogger areyoung, at 9:37 AM  

  • datangla rumah... rendang ketupat nasi impit satay kajang sume boleh order.... (satay hj samuri dekat je..)

    By Blogger boe~, at 3:25 PM  

Post a Comment

<< Home