Lihat Pada Laut

Wednesday, December 05, 2007

mlm tadi aku ke usj. saja je. melayan rindu pada masa lampau. aku singgah makan di deretan gerai dekat dgn good year court. org jual bubur nasi dah takde. yg dah ade, mee bandung muar dan nasi ayam berlada. sebagai menghargai usaha abg gerai tu yg menyambut kedatangan aku, aku pun duduk aje lah kat situ. so dia kata mee bandung muar dan nasi ayam berlada adalah yg special kat situ. dia kata dia mmg org muar, asal muar..... tapi yg pelik sleng dia ade sedikit kelantan dan langsung takde yg (muor)nye. "mgkn dia pekerja je, yg muornye mgkin tokey kedai tu"
aku makan. tak habis. pedas giler.
masa nk bayar aku tanya pulak brader tu. "abg..muar kat mane" (kg apa).
dia terus jawab "saya mmg ada bunyi kelantan sikit sbb masa kecik, besar kat kelantan. ayah keje jabatan....(x ingat). duduk kelantan lame, tu yg lidah dah jadi kelantan. tp kami satu famili mmg asal batu pahat..(eh... tadi kata muar).
aku pun angguk je lah.
cuma pada lewat mlm tadi, dua kali jugak lah aku ke tandas. perut memulas.

2 Comments:

Post a Comment

<< Home