Lihat Pada Laut

Monday, December 31, 2007

ada buat makan-makan di kampung
anak saudara bertunang 2 minggu lepas.
jemput la penduduk setempat yg boleh dikira dgn jari je bilangannya
mcm biasa, ada yg datang dan ada yg tidak.

cuma satu yg sedikit tidak biasa.
seorang teruna 40an berkata perlahan sebaik tiba diperkarangan halaman rumah.
"aku dtg sebab abg beny je. aku dtg sbb nak temankan abg beny je"

hehhh....... aku ketawa dan tak faham campur geram di dalam hati

mcm ni pun ada.

org dah jemput, dtg je lah kalau x ade hal lain. kalau x sudi baik jgn dtg. apa motif dia bersalam dan menyapa aku (tuan rumah) dgn ayat2 yg sebegitu. adakah dia saja nk tunjuk yg dia sebenarnya x berminat dgn kenduri atau komitmen. atau saja nak tunjuk ego yg melampau?

tapi pada aku... apa pun alasan dia, dia x sepatutnya bercakap begitu pada tuan rumah. kalau ye pun dia dtg sbb nak temankan org lain, tak payah lah nak bg tau tuan rumah.

mungkin dia seorang yg terlalu berterus terang

1 Comments:

Post a Comment

<< Home